Læringsledelse

Kolding Kommune deltager i et forskningsprojekt i samarbejde med Aalborg Universitet. Formålet er at højne og styrke den pædagogiske faglighed i vores daginstitutioner. Metoden er indsamling af data, som børn, forældre og medarbejdere leverer i form af spørgeskemaer. Data indsamles en gang om året i september måned, hvorefter vi analyserer svarresultaterne.

Datagrundlaget danner udgangspunkt for at lære af de områder, hvor den pædagogiske indsats virker godt og for at identificere de områder, hvor vi med fordel kan iværksætte et kompetenceløft. Børnehuset Mariekjær har, med afsæt i det individuelle barn og dettes samspil i fællesskabet, fokus på børnenes personlige og sociale kompetencer. Vi arbejder på at styrke barnets personlige robusthed og selvhjulpenhed. Ligesom børnene skal skabe gode erfaringer i et fællesskab, hvor de både modtager og yder et værdifuldt bidrag.

Læringsledelse 2023 besvarelser T5

Shape Created with Sketch.