Mariekjærs magiske sprogkuffert

Den magiske sprogkuffert

Børnehaven Mariekjær har i samarbejde med Byliv Kolding lavet et fælles projekt i afd. Brændkjærgård: MARIEKJÆRS MAGISKE SPROGKUFFERT.

Alle børn i afd. Brændkjærgård får en kuffert fyldt med sprogmateriale til at leg og hygge hjemme med jer forældre. Det er ikke legetøj, så jeres barn skal kun bruge det i samvær med jer.

Et godt modersmål er den bedste gave, du som forældre kan give dit barn. Det er derfor heller ikke så vigtigt, om I kun bruger kufferten med danske ord.  Tal gerne det sprog, du er bedst til - men måske I kan øve sammen i at tale om hvad ting og begreber eller ord hedder på dansk og på jeres modersmål.

Det er, når du og dit barn taler og gør noget sammen, du er med til at udvikle dit barns sprog.  Samtalen gennem sprogkufferten giver mulighed for at gentage de samme ord og begreber flere gange.  Samtidig vil det give dit barn en masse glæde og styrke, at kunne have en ”hyggestund” med leg og læring ud fra det danske sprog, som barnet kender fra børnehaven, sammen med jer.

I kan også anmode om adgang til vores facebookgruppe

Her vil vi løbende lægge ideer og links ud til, hvordan I, som betydningsfulde voksne, vil kunne bruge kufferten til at støtte jeres barns sprogudvikling. Dit barn skal have et godt dansk sprog, så barnet kan lege med venner i børnehaven og blive klar til en skoletid med læring og uddannelse.

Rigtig god fornøjelse – og husk at passe godt på kufferten.