Tradition/Årsplan

Traditioner og aktiviteter

Vores år bindes sammen af årstidens traditioner og traditionsrige aktiviteter.

Vi kommer reviderede halvårsplaner med datoer for aktiviteterne på Mit Kolding.

Traditionsværksteder Eksempelvis i forbindelse med jul, fastelavn eller anden højtid. Vi klipper og klistrer, laver dekorationer og meget andet. Tilbuddene rundt i huset er tilgængelig for alle børnene.

Fællesspisning "Kæmpe tag-selvfrokost" to eller tre gange om året. Børnene smører selv deres madder, og vi spiser, til vi næsten revner.

Fastelavnsfest Børn og voksne er udklædte og slår katten af tønden.

Påsketur Påskeharen skal findes - og måske kommer han på besøg. Vi slutter af med en Påskefrokost.

Bedsteforældredag Vi inviterer bedsteforældrene på besøg en dag i foråret. Det er Bedstedag, hvor morfar kan nyde det sønderjyske kaffebord, og oldemor giver en gyngetur.

Afslutningsfest Vi arrangerer afslutning for de kommende skolebørn og deres familier i forbindelse med glidende overgang til SFO eller skolestart.

Velkomstfest Vores sommerfest holder vi i august/september. Her møder nye og gamle forældre hinanden til fællesaktiviteter og fælles spisning.

August og september Disse 2 måneder bygger på udeliv.

December Vi har faste traditioner i julemåneden.

Afdeling Mariesminde:

· En julefest med Lucia-optog for børn, søskende og forældre.

· En børnejulefrokost.

· Julegudstjeneste for børnene.

· Morgenmad i børnehaven den sidste dag inden juleferien. Her ønsker forældre, børn og personale hinanden en glædelig jul.

Afdeling Brændkjærgård:

· En børnejulefrokost.

• Luciaoptog

· Julemorgenmad en dag i december med hygge på stuerne.

· Julegudstjeneste.