Distrikt skoler

Vi samarbejder med to skoler, Dalby skole og Brændkjær skole.

At starte i skole, er en af livets største overgange for et barn og dets forældre. En helt ny verden åbner sig op, og alt er nyt. Som barn er man spændt og fuld af forventninger og tanker. Tanker, der også kan være med bekymringer om alt det nye, der skal til at ske: ”hvordan bliver det, hvad skal jeg gøre i frikvarteret, eller hvis jeg skal på toilet i timen, skal jeg kunne alle tal og bogstaver, får jeg nye venner?” Barnet tænker mere over det, end vi måske lige selv tror.

Børnehaven har i samarbejde med forældrene forberedt barnet og det kammerater. I kan som forældre hente viden og inspiration til gode samtaler med jeres barn om det at starte i skole på www.zakiskole.dk . Et inspirationsmateriale med en gratis bog, og en hjemmeside med små filmklip, der er gode at se sammen med barnet. Zak i skole støtter banet i forberedelsen til at gå i skole. Begge vores distrikts skoler anvender materialet, og skaber dermed brobygning mellem overgangen fra børnehave til  skole.