Børnesygdomme

Børnene bliver af og til syge, det kan ikke undgås, da vi jo er mange sammen i børnehaven. Vi oplever almindelige forkølelser eller i perioder børnesygdomme som skoldkopper.

I kan finde hjælp hos Sundhedsstyrelsen – her er gode råd også omkring forebyggelse og hygiejne.

Smitsomme sygdomme hos børn og unge - Sundhedsstyrelsen

Vi modtager ikke syge eller sløje børn! Det er sjovest at være i børnehave, når barnet kan følge med på tur eller til de planlagte aktiviteter.

Ring venligst og giv besked til personalet, hvis dit barn ikke kommer pga. sygdom - helst inden kl. 9.00. Vi kontakter jer, hvis jeres barn bliver sygt i børnehaven. Det er derfor vigtigt, at vi har et telefonnummer, hvor vi kan henvende os. HUSK at oplyse nyt nummer og adresse ved flytning, jobskifte o. lign. på AULA.

Medicin

Vi kan ikke påtage os at uddele medicin med mindre, der fra lægelig side er givet anvisninger om hvordan. Medicinen skal være tydeligt mærket med barnets navn.

Vi uddeler ikke smertestillende midler i form af Panodil. Al medbragt medicin, medikamenter, salver - også myggebalsam, solcreme og lignende skal afleveres til personalet, som så opbevarer det forsvarligt.