Indmeldelse

Børnehaven Mariekjær er en børnehave med to fysisk adskilte afdelinger:

Afd. Brændkjærgård, Frederik 7 vej 33.

Mobil: 40338326

Afd. Mariesminde, Mariesmindevej 2.

Mobil: 20200528

Hver afdeling har deres egen indskrivning og hører til hver deres lokale skoledistrikt.

Afd. Brændkjærgård hører til Brændkjær skole.

Afd. Mariesminde hører til Dalby skole.

Overflytning internt de to afdelinger imellem er derfor ikke muligt.

Booking af plads foregår over MitKolding.dk.

Ved behov for hjælp kan Pladsanvisningen kontaktes eller på mail pladsanvisning@kolding.dk.

Officielt fra Kolding Kommune

Kolding Kommune er af til i den situation, at der ikke hele tiden er ledige pladser i alle vores institutioner. Det betyder forenklet sagt, at forældre ikke altid kan få første prioriteten opfyldt, men kan være nødt til et andet valg.

Vores institutioner er underlagt lovgivning om, hvor mange børn der maksimalt må være på det areal, som institutionen råder over. Baggrunden for reglerne er hensynet til alle de børn, som opholder sig i institutionen og handler om sikkerhed og børnemiljø i forhold til plads, støj og sundhed og flugtveje ved kriser. Vi kan som Kommune ikke fravige disse regler. Der er således et væsentligt hensyn til, at de indmeldte børn og forældre kan have tillid til, at vi overholder retningslinjer, som er til for at skabe ordentlige trivsels- og sikkerhedsforhold for børn og voksne i institutionen.

Reglerne om pladskrav er den bagvedliggende årsag til, at der er sat begrænsninger på, hvor mange børn der må optages i hver eneste af kommunens institutioner.